امروز :
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

" نسخه آزمایشی "

مسئول دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران:

يزد ظرفيت تبديل شدن به پايتخت گردشگري مذهبي جهان را دارد.

يزد ـ مسئول دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران با اشاره به ثبت جهاني بافت تاريخي يزد به عنوان يك شهر شيعي گفت: يزد ظرفيت تبديل شدن به پايتخت گردشگري مذهبي و معنوي جهان را دارد.

به گزارش دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران، دكتر سيدحسن حسيني در همايش گردشگري مذهبي و معنوي كه در سالن همايش‌هاي حرم حضرت معصومه (س) قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ثبت بافت تاريخي شهر يزد به عنوان يك شهر شيعي، ضرورت دارد گردشگري مذهبي و معنوي يزد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

وي بيان كرد: يزد علاوه بر برخورداري از بافت تاريخي غني، مي‌تواند مقصد خوبي براي گردشگران مذهبي باشد و بايد در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد.

حسيني خاطرنشان كرد: در يزد هم مسلمانان و اقليت‌هاي مذهبي، آيين‌هاي ويژه مذهبي را در همه 365 روز سال دارند و اين خود ظرفيتي براي معرفي يزد به عنوان قطب گردشگري مذهبي و معنوي جهان است.

مسئول دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران يادآور شد: با توجه به ظرفيت‌هاي ذكر شده، يزد را براي معرفي به عنوان پايتخت گردشگري مذهبي و معنوي جهان به سازمان ميراث فرهنگي پيشنهاد داده ايم.

حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با ارائه گزارشي از عملكرد دبيرخانه بين المللي يزد حسينيه ايران در حوزه اقدامات فرهنگي براي گردشگران خارجي در چند سال اخير بيان كرد: استان يزد از سال 87 در بحث توجه به گردشگري مذهبي و معنوي در كشور پيشتاز بوده است.

وي اظهار اميدواري كرد: با توجه به اين ظرفيت عظيم استان يزد در زمينه گردشگري مذهبي، بتوان گردشگران بسياري را به اين شهر تاريخي و جهاني جذب كرد.

گفتني است؛ اين همايش با همكاري بخش بين‌الملل آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، معاونت بين‌الملل حوزه علميه قم، دانشگاه اديان و بخش بين‌الملل دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران به مدت دو روز در قم برگزار شد.

در اين همايش، فعالان گردشگري از شهرهاي قم، تبريز، اصفهان، شيراز و كاشان به بيان تجربيات خود در زمينه گردشگري مذهبي پرداختند.

@YazdHosseiniaIran

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • hosting

    https://www.kakopedija.com/wp-content/uploads/2019/08/cheap-hosting-service-site-web-11830.jpg