امروز :
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

" نسخه آزمایشی "

مسئول دبيرخانه بين‌المللي «يزد حسينيه ايران»:
مردم يزد براي برگزاري جشن‌هاي ملي و مذهبي نيازمند الگو هستند
يزد ـ مسئول دبيرخانه بين‌المللي «يزد حسينيه ايران» با تاكيد بر لزوم مشاركت مردم در برگزاري جشن‌هاي ملي و مذهبي گفت: البته مردم براي برگزاري اين جشن‌ها نيازمند الگو هستند.
به گزارش دبيرخانه بين المللي يزد حسينه ايران، دكتر سيدحسن حسيني در جمع روساي هيئات مذهبي استان يزد با اشاره به اينكه يزد همواره در برگزاري مراسم‌هاي عزاداري ائمه اطهار (ع) به ويژه مراسم ويژه تاسوعا، عاشورا و اربعين حسيني از شهرت جهاني برخوردار بوده است، اظهار داشت: لازم است همانگونه كه در برگزاري مراسم عزاداري داراي سبك و سياق در خور شأن ائمه اطهار (ع) هستيم، در برگزاري جشن‌هاي ملي و مذهبي نيز سرآمد باشيم.
وي بيان كرد: هيئت‌هاي مذهبي با برنامه ريزي و انسجام مي‌توانند در برگزاري باشكوه جشن‌هاي ملي و مذهبي نقش موثري ايفا كنند همانگونه که بعد از ماه صفر، در نخستين جشن مذهبي يعني ميلاد حضرت رسول اكرم (ص)، نقش موثري ايفا كردند.
حسيني خاطرنشان كرد: البته در سال‌هاي گذشته روند برگزاري جشن‌ها در سطح شهر يزد بهبود يافته اما اين كافي نيست و اميد است هم مردم و هم نهادهاي مسئول نسبت به برگزاري جشن‌هاي ملي مذهبي اهتمام ويژه اي داشته باشند.
وي با اشاره به برگزاري جشن ميلاد حضرت محمد (ص) افزود: فضاسازي در برخي معابر شهري مناسب اين جشن عظيم نبود اما با هماهنگي‌هايي كه با معاونت خدمات شهری شهرداری یزد انجام شد، بلوار امام جعفر صادق (ع) به مناسبت ميلاد آن حضرت، با پرچم‌هاي رنگي آذين بندي شد و با همكاري كسبه بلوار و هيئت‌هاي نعيم آباد و اكبر آباد، ايستگاه‌هاي پذيرايي به مناسبت ميلاد داير شد كه شايسته تقدير است.
مسئول دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران عنوان كرد: از شوراي شهر درخواست مي‌كنيم مكاني را نيز درخور نام پيامبر اكرم (ص) در سطح شهر نامگذاري كند كه در سال‌هاي آينده بتوانيم حداقل در اين مكان جشن ويژه و مراسم نورافشاني برگزار كنيم.
وي تاكيد كرد: برگزاري جشن‌ها نيازمند اتاق فكر است و لازم است متوليان امر از جمله اساتيد دانشگاه، هنرمندان و نخبگان فرهنگي با حضور در اتاق فكر منسجم، نسبت به برنامه ريزي جشن‌هاي در طول سال اقدام كنند.
حسيني خاطرنشان كرد: آنچه كمبود آن در شهر يزد احساس مي‌شود، نبود الگوي مناسب براي برگزاري جشن‌هاي ملي و مذهبي است و اگر اين الگو وجود داشته باشد، به طور قطع مردم يزد در برگزاري مراسم‌هاي شادي نيز همانند مراسم‌هاي عزاداري، سرآمد خواهند بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • hosting

    http://domaizdereva24.ru//images/cheap-web-hosting-package-78331.jpg