امروز :
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

" نسخه آزمایشی "

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید حسن حسینی ظهر امروز در جمع روسای هیات‌های مذهبی شهرستان یزد در حسینیه شهید صدوقی اظهار داشت: قرار است با حضور هیات‌های مذهبی سطح شهرستان یزد، اجتماعی بزرگ از عزاداران حسینی برگزار شود.

وی عنوان کرد: این تجمع بزرگ در روز 13 محرم با محوریت امام جمعه یزد برگزار می‌شود و همه هیئت‌های مذهبی در آن حضور خواهند یافت.

حسینی خاطرنشان کرد: با برگزاری بیش از ده‌ها جلسه با صاحب‌نظران و با توجه با اینکه روز 13محرم در سال گذشته به نام روز هیات نامگذاری شد، مقرر شد این حرکت بزرگ فرهنگی در محرم سال جاری انجام شود و همه هیئت‌ها و مردم به صورت یکپارچه و با یک علم و با یک نوحه واحد با عنوان هیئت حسینیه ایران به عزاداری بپردازند.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» بیان کرد: این برنامه قرار است از حسینیه امیرچخماق تا حسینیه بعثت انجام شود و بعد از مراسم سینه‌زنی، نخل‌برداری که از مراسم‌های سنتی یزد و منحصر به مردم این دیار است، انجام شود.

وی همچنین از پیش‌بینی کمیته‌های ویژه‌ای از جمله نذورات و پذیرایی، تبلیغات، گردشگران داخلی و خارجی، انتظامات و ... برای ساماندهی این مراسم ویژه خبر داد.

حسینی در مورد تلاش‌های صورت گرفته برای ثبت ملی آداب عزاداری یزد نیز عنوان کرد: استقبال گردشگران داخلی و خارجی از مراسم‌های عزاداری یزد در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته و ظرفیت گردشگری مذهبی و معنوی یزد با هیچکدام از شهرهای ایران قابل مقایسه نیست که باید توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد که در این راستا برای ثبت معنوی این مراسم اقدام شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر نشان دادن این مراسم‌ها به مسافران و گردشگران، باید در دیگر کشورها نیز به ترویج فرهنگ عاشورا پرداخته شود به گونه‌ای که هر هیئت مذهبی باید در یک کشور دفتر فرهنگی داشته باشد و از جمله کشورهایی که از ما درخواست استقرار هیئت‌ها را داشته‌اند، می‌توان به کشورهای روسیه و اسپانیا اشاره کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • hosting

    https://www.spitzkunnersdorf-nikolaikirche.de/images/cheap-web-hosting-services-48870.jpg

  • Erin