امروز :
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

" نسخه آزمایشی "

استاندار یزد در دیدار با مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران حمایت خود را از فعالیت‌ها و برنامه‌های این دبیرخانه اعلام کرد. به گزارش مرکز رسانه ای بیان به نقل از روابط عمومی دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران، «سیدمحمد میرمحمدی» در دیدار با «سیدحسن حسینی» اقدامات دبیرخانه در حوزه گردشگران خارجی و رویکرد متفاوت طرح‌های دبیرخانه در ایجاد فضای نشاط  اجتماعی با برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی را ستودنی دانست.
وی با بیان اینکه نگاه دبیرخانه یزد، حسینیه ایران به مسائل فرهنگی منحصر به فرد است، ادامه داد: مجموعه‌های فرهنگی باید فعالیت‌های این دبیرخانه را مورد توجه قرار دهند.
«سیدحسن حسینی» مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران، در این دیدار گزارشی از اقدامات دبیرخانه از حضور گردشگران خارجی در مراسم مذهبی استان تا توزیع کاتالوگ و بروشور برای معرفی و ترویج فرهنگ حسینی، ارائه کرد.
وی گفت: دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از سال 92 تشکیل شده و در راستای ترویج فرهنگ حسینی، بیان و نمایش زیبایی‌های اسلام و معرفی آداب و فلسفه عزاداری و قیام عاشورا اقدامات متعددی انجام داده است.
وی به اقدامات صورت گرفته از جمله برگزاری نمایشگاه عکس یزد حسینیه ایران در کاخ وایمار آلمان در ابتدای سال جاری، چاپ و توزیع بیش از 5 هزار بسته فرهنگی به زبان انگلیسی درباره زیبایی‌های اسلام، آداب عزاداری، فلسفه قیام عاشورا برای گردشگران خارجی در سال گذشته نیز اشاره کرد.
حسینی با تاکید بر اینکه رویکرد دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: دبیرخانه از پرداختن به مسائل اقتصادی و سیاسی دوری کرده و است و به صورت یک دبیرخانه فراجناحی متعلق به همه است.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: عنوان حسینیه ایران نباید در حد شعار باقی بماند بلکه شعار و معیارهای حسینیه ایران از جمله همدلی و مشارکت جمعی در حل مشکلات باید در عمل به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند