امروز :
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

" نسخه آزمایشی "

یزد ـ مسئول دبیرخانه بین المللی «یزد، حسینیه ایران» گفت: گردهمایی بزرگ هیئت های مذهبی شهرستان یزد در روز ۱۳ محرم با عنوان حسینیه ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن حسینی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با روسای ۶۰ هیئت مذهبی شهرستان یزد با اشاره به اینکه گردهمایی بزرگی از هیئت های مذهبی در یزد نداریم و این برنامه با توجه به سبقه مذهبی یزد و اهمیت هیئت های عزاداری این شهرستان ضرورت دارد، اظهار داشت: برای برگزاری تجمع بزرگ هیئت های مذهبی در ظهر ۱۳ محرم با حضور مردم و هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: این برنامه با توجه به نامگذاری روز ۱۳ محرم به نام روز هیئت برگزار می شود و گردهمایی بزرگ هیئت های مذهبی حرکت بزرگ فرهنگی در استان خواهد بود.

حسینی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، همه هیئت ها و عزاداران حسینی به صورت یک پارچه با یک پرچم، یک علم و با یک نوحه به صورت هماهنگ و با عنوان «حسینیه ایران» به عزاداری خواهند پرداخت.

مسئول دبیرخانه بین المللی «یزد، حسینیه ایران» یاآور شد: این مراسم از حسینیه امیرچخماق تا حسینیه بعثت به اجرای برنامه خواهد پرداخت که این برنامه شامل سینه زنی و نخل برداری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم در این زمینه نیز انجام شده است، افزود: کمیته های تبلیغات، انتظامات، گردشگران داخلی و خارجی، نذورات، پذیرایی و ... تشکیل شده و هریک وظایف خود را انجام خواهند داد.

حسینی از حضور گردشگران داخلی و خارجی در این برنامه خبر داد و عنوان کرد: گردشگران خارجی علاقمند به مشاهده برنامه های عزاداری یزدی‌ها از نزدیک هستند که با این برنامه این فرصت نیز برای آنها فراهم خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • hosting

    https://kreatywni.wiosna.org.pl/images/cheap-hosting-websites-51079.jpg

  • Matthew